Saturday, 30 June 2012

SEGMENT : TEAM FOLLOW BACK by AmerCorner


Another Segment !!!

Nak Join ??!!  klik SINI

Tamat : 30/06/2012


Followers : 63

Tag : Beiby Yatie 

Friday, 29 June 2012

SEGMEN : Saya Blogger Awesome + Cool II


Nak Join... Klik Banner Di Atas..

TAMAT 31/7/2012

Thursday, 28 June 2012

Apa?? Messi Jadi Pemain Spain??? Betulkah??

Karangan Nie Comfirm Dapat A+++


Assalamualaikum...

Hey kau orang... Apa khabar ??? Sihat tak???
Kalau sihat.. Alhamdulillah la...

Okay... Aku nak share gambar... khas untuk korang suma.. okay???





# click to enlarge...

Wednesday, 27 June 2012

#5 Wordless Wednesday


Soalan Sukar - 98 % Orang Di Dunia Tak Dapat Jawab ?


Soalan ni merupakan soalan yang dikeluarkan oleh Albert Einstein sebelum dia meninggal pada abad yang lalu, dia menyatakan seramai 98% orang di dalam dunia ni tak dapat jawab soalan ni..hanya 2% sahaja orang yang dapat jawab? jadi adakah korang termasuk dalam 2% tu? cuba jawab soalan ni..jawab dengan jujur dan jangan gunakan sebarang alternatif yang lain!

Ini merupakan soalan tersebut :-


~ Ada 5 buah rumah yang masing-masing memiliki warna berbeza.
~ Setiap rumah dihuni seorang lelaki dengan bangsa yang berbeza-beza.
~ Setiap penghuni menyukai satu jenis minuman tertentu.
~ setiap mereka merokok rokok berlainan dan memelihara satu jenis haiwan tertentu.
~ Tidak ada satupun dari kelima orang tersebut yang minum minuman yang sama, merokok rokok yang sama dan memelihara haiwan yang sama seperti penghuni yang lain.


SOALANNYA : SIAPAKAH YANG MEMELIHARA IKAN ??


Antara petunjuk yang di beri :
1. Orang Inggris tinggal di dalam rumah berwarna merah.
2. Orang Sweden memelihara anjing.
3. Orang Denmark suka minum teh.
4. Rumah berwarna hijau terletak tepat disebelah kiri rumah berwarna putih.
5. Penghuni rumah berwarna hijau suka minum kopi.
6. Orang yang merokok PallMall memelihara burung.
7. Penghuni rumah yang terletak di tengah-tengah suka minum susu.
8. Penghuni rumah berwarna kuning merokok Dunhill.
9. Orang Norway tinggal dirumah pertama.
10. Orang yang merokok Marlboro tinggal disebelah orang yang memelihara kucing.
11. Orang yang memelihara kuda tinggal disebelah orang yang merokok Dunhill.
12. Orang yang merokok Winfield suka minum bir.
13. Disebelah rumah berwarna biru tinggal orang Norway.
14. Orang Jerman merokok Rothmans.
15. Orang yang merokok Marlboro berjiran dengan orang yang minum air.

Ok, sekarang anda dah dapat soalan berserta petunjuk tersebut, jadi..

SOALANNYA : SIAPAKAH YANG MEMELIHARA IKAN ?? 

Segmen : Pencarian Bloglist Julai Hazwan Hairy



Nak join ?? Klik banner di atas..



Kekerapan berblogging dalam sehari.. Lebih kurang 6-7 jam.. haha..

Tuesday, 26 June 2012

Speacial GiVeAway By Aiman

Assalamualaikum...

Jom join GiveAway ni..


Klik banner di atas

Tamat 06/07/2012

__________________________________

Senarai hadiah :-

MP4 player untuk 1st top refferal
Dua pasang Cute Earphone untuk 2nd & 3rd refferal

10 Peserta bertuah akan mendapat hadiah misteri
Blogskin untuk 5 pemenang tajaan Bunny Inspire

Sunday, 24 June 2012

Cuba korang julingkan mata,pastu korang nampak apa ????



**sape yang nampak sila tekan butang "SHARE" supaya sahabat² lain dpt cuba sekali :)

Hikmah dari gambar ini : kita sebagai makluk ciptaanNya kita haruslah berusaha mencari rahmat ALLAH walaupun dalam keadaan yang amat sukar...mata adalah salah 1 pancaindera yg dkurniakanNya ...dgn erti kata lain biarlah sakit mata untuk bangun pagi demi mengerjakan solat tahajud...

~biar mata juling melihat kalimah Allah, jangan mata kita juling melihat maksiat~



Saturday, 23 June 2012

I CAN READ IT !! CAN YOU ??/

6 Sebab Kenapa Seorang Lelaki Perlu Memilih Seorang Cikgu Menjadi Isteri


1. Hidup Berjadual.

Bukan kata wanita yang mempunyai pekerjaan lain tidak mempunyai jadual, tapi kalau cikgu, jadualnya setiap hari sudah tetap dan ditetapkan. Sampai penempatan dia di sekolah pun sudah berjadual. Kalau kau tengok cikgu Kimia, hidup dia bukan sahaja berjadual, malah berkala. Macam Jadual Berkala Unsur (baca : Periodic Table) tu. Jadi kalau suami dia itu jurutera, memang senang nak kejut orang bangun pagi.5.00 pagi : Bangun pagi, masak air, buat sarapan.
5.50 pagi : Mandi, persiapan diri, solat Subuh.
6.20 pagi : Bersiap nak keluar rumah, menuju ke tempat ke sekolah.
7.10 pagi : Sampai sekolah.
7.30 pagi : Mula kelas.
10.10 pagi : Rehat
10.30 pagi : Masuk kelas lagi.
2.00 petang : Balik rumah (kalau tiada kelas tambahan atau aktiviti sekolah)
Senang kan?
Jadi, kalau dah berkahwin, isteri itu akan mengatur hidup berkeluarga dengan lebih sempurna (insyaALLAH).Pagi : Sarapan + kemas rumah + masak.
Tengah hari : Makan tengah hari + duduk dengan suami (buatlah apa kau nak)
Petang : Rehat + minum petang + sediakan makan malam
Malam : Buatlah apa-apa aktiviti yang perlu

2. Dedikasi, komited dan penuh komitmen.

Seorang guru yang hidupnya hanya berkisarkan sekolah dan tempat-tempat kerja biasanya akan penuh dengan sifat di atas. Bukan apa, ibu bapa penjaga sekarang kebanyakannya mengharapkan cikgu seratus peratus dan budak-budak pula biasanya akan menjadi besar kepala apabila dibiarkan. Maka cikgu kenalah beri perhatian pada murid secara berlebihan (janganlah sampai kau jatuh cinta dengan murid pula!) dalam memastikan duit gaji yang diterima itu halal digunakan dan dimakan.Sekejap.Pernah kau dengar orang lain salahkan jurutera, arkitek, juruterbang, doktor, peguam dan sebagainya bila berlaku keruntuhan akhlak dan gejala sosial?Mana ada!Semua nak salahkan cikgu.Maka, cikgu mestilah kena komited.Konsep yang sama
Jadi, kalau suami terabai di rumah, nak salahkan siapa?
Maka, si isteri akan komited untuk memastikan suami gembira, bahagia dan apa sahaja asalkan suaminya tersenyum girang dan tidak memikirkan untuk menambah cawangan lain. Eh?(sambil asah pensel dan pisau di tepi)

3. Tidak boleh menipu atau berpeleseran.

Nak bagi markah, ada skema jawapan.
Pakaian ke tempat kerja, ada etika.
Nak tanda kertas, ada garis panduan.
Sampai sekolah, isi waktu kedatangan.
Balik sekolah, kena tekan lagi nombor di komputer.
Yuran murid semua ada hitam putihnya – nak pungut duit pun ada surat kuasa.
Bila boleh nak menipunya.
Nak berpeleseran?
Jauh sekali.Kena tangkap boleh kena buang kerja tahu?
Lepas tu masuk surat khabar dan segala media dengan tajuk, “GURU ……”
Gila kau.
Mana nak sempat lupakan suami begitu?
Hidup akan dalam lingkungan – sekolah, keluarga, suami, sekolah lagi, keluarga lagi, suami lagi.

4. Terapi melepaskan tekanan

Semua kerja ada tekanan.
Budak yang tolong isi minyak di stesen minyak pun ada tekanan.
Makcik-makcik yang basuh pinggan dan masak di kedai makan pun tertekan.Tak masuk lagi nak rebus daging dengan periuk bertekanan tinggi tu kan?Tapi bagaimana nak menguruskan diri kalau tertekan?Cikgu-cikgu biasanya akan dihantar menghadiri kursus atau bengkel pengurusan tekanan (baca : stress management workshop). Selalunya ada, cuma akhir-akhir ini sejak ekonomi semakin sempit, kursus semakin berkurangan dan beban kerja bertambah. Tapi itu bukan suatu masalah sebab banyak cara lagi boleh melampiaskan tekanan kerja ini.
Aktiviti luar seperti basikal lasak, memanjat gunung, berkayak dan sebagainya sudah lama diperkenalkan kepada guru-guru. Bahkan, boleh ajak pasangan bersama. Elok-elok dalam melepaskan tekanan, boleh bercuti dengan suami sekali kan?Pukul budak-budak di sekolah?
Itu bukan satu benda yang mengasyikkan pun. Masuk penjara ada harapan.
Lebih baik buat sesuatu yang menyeronokkan untuk melepaskan tekanan.

5. Banyak cuti sekolah dan kerja cuma separuh hari.

Ini yang semua orang suka betul pada kerjaya guru.
Pengalaman peribadi, kawan-kawan aku yang bekerja atau bakal bekerja sebagai doktor, jurutera dan entah apa lagi jenis pekerjaan mahu aku carikan mereka pasangan yang bekerja sebagai seorang guru.Bakal doktor : Aku dah nak balik Malaysia hujung tahun nanti, habis belajar.
Aku : Ya, bagus! Sila minta hospital yang dekat sini.
Bakal doktor : Carikan aku bakal isteri seorang.
Aku : Kau nak yang macam mana?
Bakal doktor : Aku nak yang kerja cikgu.
Aku : Eh? Kenapa tak nak doktor juga?
Bakal doktor : Susah. Nanti waktu kerja tak sama, nak cuti pun susah.
Aku : Ceh! Memilih. Habis tu kenapa nak cikgu?
Bakal doktor : Sebab senang dia nak uruskan keluarga. Sekolah separuh hari. Bila balik kerja, dia biasanya akan ada di rumah kan? Kalau cuti sekolah, setiap hari pun mesti ada di rumah. Tak payah pening fikir nak ambil cuti ke apa.Masuk kelas itu, budak-budak tengok.
Aku : Amboi kau.
Bakal doktor : Tapi tak nak yang macam kau.
Aku : Kenapa?
Bakal doktor : Sebab kau nanti pergi berbasikal masa cuti sekolah. (ketawa)
Aku : Keji gila. Bukan sepanjang cuti aku berbasikal. (ketawa)

6. Penampilan.

Ini sengaja aku tambah sebab orang sana ada tulis pasal rupa.
Dari segi wajah dan sebagainya, aku tidak akan menilai manusia. Tapi kebanyakan guru-guru biasanya punya penampilan yang sedap mata memandang. Pergi sekolah mesti kena dengan gaya. Setiap hari ada berapa pasang mata yang akan memerhatikan langkah guru itu?
Masuk kelas sana, ada budak-budak lain pula tengok.
Budak-budak yang suka, akan puji – “Cikgu lawa gila hari ini!”
Sudahlah cukup dengan lawa, cantik, ada pula gila.Haih!

Sebab itu cikgu-cikgu kalau dipuji, dia tidak akan cepat bangga diri.

Sebab apa?Setiap orang yang suka (biasanya budak-budak yang akil baligh kalau sekolah menengah dan budak-budak jujur dan telus macam sekolah rendah) – selalu puji cikgu. Jadi, bukan suatu masalah dan kau tidak akan nampak cikgu itu kembang-kembang segala bila dipuji cantik, menarik, tertarik, menawan dan macam kena sawan. Eh?

Friday, 22 June 2012

Alamak, Kantoi Sudah !!!

No Comments About This Photos . LOL ^-^

Wednesday, 20 June 2012

Ibu Adalah Pembohong



Seorang ibu dlm hidupnya sanggup membuat kebohongan :

1. Saat makan, jika makanan kurang, Ia akan memberikan makanan itu kpd anaknya dan berkata, "Cepatlah makan, ibu tdk lapar."

2. Wkt makan, Ia selalu menyisihkan ikan dan daging untuk anaknya dan berkata, "ibu tdk suka daging, makanlah, nak.."

3. Tengah mlm saat dia sdg menjaga anaknya yg sakit, Ia berkata,
"Berehatlah nak, ibu msh blm mengantuk.."

4. Saat anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang untuk ibu. Ia berkata, "Simpanlah untuk keperluanmu nak, ibu masih punya wang."

5. Saat anak sdh berjaya, menjemput ibunya utk tinggal di rumah besar, Ia lantas berkata, "Rumah tua kita sangat nyaman, ibu tidak terbiasa tinggal di sana."

Saat menjelang tua, ibu sakit keras, anaknya akan menangis, ttp ibu msh boleh tersenyum sambil berkata, "Jangan menangis, ibu tidak apa apa." Ini adalah kebohongan terakhir yg dibuat ibu.

Tidak peduli seberapa kaya kita, seberapa dewasanya kita, ibu selalu menganggap kita anak kecilnya, mengkhawatirkan diri kita tp tdk prnh membiarkan kita mengkhawatirkan dirinya.

Semoga semua anak di dunia ini bisa menghargai setiap kebohongan seorang ibu....Kerana beliaulah malaikat nyata yg dikirim ALLAH untuk menjaga kita (Love U Mom)

Berbahagialah orang2 yang memiliki Ibu, dan bahagiakanlah Ibumu selagi sempat. :)

Kenapa Penjara Pudu di Tutup



FAKTA YG MENGEJUTKAN!!
Harus semua ambil iktibar...

SEBAB2 KENAPA PENJARA PUDU DITUTUP??!!
Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja... Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.

Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula.

Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.

Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.

Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai je ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,

"Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa "

"Ahmad Albab yang punyaaaaaa" Ha Ha Ha Ha Ha "Yaaaaaaa, Ahmad Albab yang punyaaaaaa ... "

Tahniah kerana minat membaca !!!


Tuesday, 19 June 2012

Result Exam 1 Dah Keluar Di SAPS !!!!


ASSALAMUALAIKUM ...

Ehem.... Sampai saja aku di rumah, terus buka Lap Top.. hehhe... Bukannya apa.. tadi kawan aku cakap.. " Result exam 1 dah keluar di SAPS " Jadi, aku exited sangat nak tengok result aku.. Ye lah, dah lama aku tunggu... 

Kebetulan, internet nie slow pulak... ( aiyoyooo~ slow nyer~~ ).. 
Dan akhirnya, masuk juga aku homepage SAPS tu... Lepas tu, aku masuk-kan la no.IC .. DAN, sekali lagi nak tunggu loading !!! 

Lama menunggu... akhir-nya dapat juga nampak result aku yang tak seberapa tu.. hehhe....


hehhe... 2 GAGAL... ( x minat subjek tu :p)
markah pun rendah2.. biasa ler ~ 1st time jawab paper standard SPM..

hey !! kau orang tengok ujian 1.. tak da pun markah kan???!!  ( KENAPA YA??? )Sebab nya!!! masa ujian 1 tu.. aku masih di kelas sains tulen .. Lepas tu, aku pindah ler ke kelas Sains Pertanian...
Kau orang rasa... okay x result aku tu... ...
Kalau x okay, x pa... sbab masa aku ambil exam nie, aku x study !!!
hehhe...


Sunday, 17 June 2012

SEGMEN BLOGWALKING DAN FOLLOW by Nody Yana

Ehem.... Ehem...
Aku nak mempersembahkan segmen yg di buat oleh Cik Nody ...
hehhe...


Okay, nak join klik SINI.

p/s : jangan lupa tinggalkan link supaya aku boleh terjah balik !!! ya !!



Saturday, 16 June 2012

Masih-Kah Kau Ingat ?!!

Kau orang pernah buat cam nie masa kecil !!??
Lupa ??!! Ker tak pernah buat...


Yang nie??!! pernah buat??!!

#aku cilok ni gambar dari orang nie

Friday, 15 June 2012

Aurat Lelaki

Assalamualaikum !!!

"Lelaki suka menasihatkan golongan hawa menutup aurat tetapi alangkah baiknya jika lelaki menutup aurat dengan sempurna yakni antara pusat dengan lutut. lelaki pakai seluar pendek, buka aurat memang tak cool"

Adam menutup aurat, Hawa pun juga menutup aurat. Bersama-sama menjaga aurat masing-masing.



Saturday, 9 June 2012

Harian Metro : Atuk kecewa Cinta Hampa



REMBAU: “Selepas 29 tahun menduda, saya terbuka hati untuk bernikah dengan gadis berusia 16 tahun, malah gembira apabila dia bersetuju mengahwini saya menerusi kiriman SMS menyebabkan saya sanggup menunggunya habis belajar untuk meminang. Namun kini, impian itu berkecai kerana dia sudah ada kekasih lain dan mahu memutuskan hubungan.”

Begitu luahan seorang lelaki warga emas, Mohd Adnan Hamid, 60, yang mendakwa bukan saja perasaannya dipermainkan dan ribuan ringgit wang dibelanjakannya lesap, malah lebih keji kekasihnya itu tergamak menghina dan memaki hamunnya apabila dia meminta penjelasan mengenai teman lelaki baru remaja itu.

Menurutnya, dia berkenalan dengan gadis yang mesra dipanggil Ida itu, Februari lalu di sebuah kedai makan dan pada awalnya hubungan mereka tidak lebih daripada hubungan seorang datuk dan cucu.

“Dia bekerja sebagai pembantu kedai makan pada hari cuti dan sebaik mengenalinya timbul rasa kasihan dan simpati sehingga saya menawarkan diri menjadi wakil penjaga pelajar selepas dia bertukar sekolah.


“Sejak itu, kami sering berhubung melalui telefon bimbit dan bertemu. Saya minta Ida supaya berhenti kerja dan fokus terhadap pelajaran serta berjanji membantunya jika kesempitan wang,” katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam.

Friday, 8 June 2012

VIDEO : Wanita Lubang Buaya - Lagu yang Paling di Benci Oleh Wanita [ + lyric]

Hey korang !! 
Aku nak share nie pasal satu lagu yang paling di benci oleh budak2 perempuan di area aku tinggal...
Jujur !!! Aku pun tak minat dengan lagu nie... hahah...
1st time aku dengar lagu nie.. Aku tak seberapa nak faham...  Lepas tu.... hhahaha...
Kau orang dengar lah dulu ya... 
(kejap !! scroll down ke bawah untuk pause music.. ya??!) 

*wanita kamu harus tahu
mengapa lelaki buaya
mau tahu jawabannya
wanita punya lubang buaya
** wanita kamu harus bisa
ingatkan pesan orang tua
jangan sampai dekat buaya
nanti kamu jadi korbannya
memang wanita dia punya lubang buaya
wajar saja lelaki mau menggodanya
memang wanita punya satu lubang buaya
walau satu tapi itu sangat berharga
repeat *, **
# tak minat lagu nie... :/

Thursday, 7 June 2012

GA AmerCorner Free Domain and Aquapic Lomo

ini adalah sticky post


Jom ramai2 join GA nie..
Hadiah pun best2..
Tamat 7/6/12
klik SINI
tag : MISS Z
       BEIBY YATIE
       and semua orang...